torsdag 16 februari 2012

Sportlov!

Så skönt att få sportlov, och chans att vila upp sig lite efter två veckors sjukdom (jobbade två dagar innan lovet) För hur det är så blir jag trött känner jag, inte samma kondition som innan!
Vi har i alla fall varit ute och gått några längre promenader i det vackra vädret! Fantastiskt med sol, någon minusgrad och snö. Bolla och Grynet tycker det är toppen och jag med!

I tisdags började första kursen för året på Hundstället, Bolla var med och sköter sig som vanligt exemplariskt, mattes pärla =O)

Ikväll så ska vi träna lydnad igen i ridhus, ska bli kul för nu har träningen legat nere ett tag också...
Vi måste också träna på att hålla kvar dummisarna på ett bättre sätt. Det kan vi träna inomhus. Som det är nu, så är hon duktig på att hämta och avlämna, men gärna med ett "Sputt ut" och det vill jag ju inte ha!

Jag funderar på att verkligen skriva en träningsplan och kanske träningsdagbok, jag vet att det ger snabbare resultat när man har en riktig plan... Jag brukar ha min i "huvudet", men vet att man kommer längre om man verkligen tar en funderare på vad, hur och var man behöver träna! Detta gäller ju både lydnaden och apporteringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar